
Markalaşma; bir ürün, hizmet veya şirketin tüketici zihninde farklılaşarak tanınmasıdır.
Bu anlatım biraz eksik, hatta yavan kaldı.
Şöyle tamamlayalım; markalaşma tüketici tarafından tercih edilen bir marka haline gelme sürecidir.
Markalaşma içerisinde;
- Markanın benzersiz bir kimlik ve değerlerle öne çıkmasına,
- Tüketici tarafından güvenilir ve istenen bir seçenek olarak algılanmasına,
- Müşteriye değer sunma ve onlarla duygusal bağlar kurmasına,
- Bir marka, sunduğu ürün veya hizmetin yanı sıra marka imajı, kalite, güvenilirlik, yenilikçilik, müşteri hizmetleri gibi faktörlerle tüketici zihninde değer katmasına yardımcı olur.
Bakın markalaşma ne kadar önemli.
Peki başarılı bir markalaşma süreci nasıl olmalıdır?
- Markanın hedef kitlesini iyi anlamayı,
- Rekabet ortamını analiz etmeyi,
- Farklılaşma stratejileri geliştirmeyi ve
- Pazarlama iletişimi aracılığıyla bu değerleri etkili bir şekilde iletmeyi gerektirir.
Benim için markalaşmanın en önemli yönü kesinlikle marka sadakati yaratmaktır. Soğuk bir kitleye markanızı tercih ettirdiğinizde bakın başınıza neler geliyor? En önemlisi marka sadakati geliyor.
Süreç şu şekildedir: Sadık müşteriler, markanın ürün veya hizmetlerini tercih etmeye devam eder. Memnun kaldığı markayı başkalarına tavsiye eder. Tavsiye edilen marka ile duygusal bir bağ kurmaya başlanmış olur. Sonrasında gelsin satışlar! 💰
Tabi bu süreçte marka sahibin yapması gerekenler;
- Marka kimliği,
- Marka değerleri,
- Ürün veya hizmet kalitesi,
- Müşteri ilişkileri ve pazarlama iletişimi gibi unsurlara dikkat etmelidir.
Uzun vadeli başarı elde etmenin yapı taşını atlamayınız!
Sizin için faydalı oldu mu ?
![]()