Geri

Günümüzde neredeyse her bireyin gününün büyük bir bölümünü geçirdiği platformlardan biri olan sosyal medya, dijital çağın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Başlangıcında sadece eğlence ve yeni bağlantılar kurma amacı taşıyan sosyal medya, zamanla büyüyerek sadece belli konularda değil, birçok farklı alanda kullanılmaya başlandı. Sosyal medyanın etkisi arttıkça, şirketler de müşterilere ve potansiyel müşterilere ulaşmak için bu platformları kullanma gerekliliği hissetmeye başladılar. Ancak, sadece hesap açmak ve içerik paylaşmak sosyal medya etkinliği için yeterli değil. Özellikle son dönemde markaların üzerinde en çok durduğu konulardan biri, sosyal medya videoları oldu.

Neden Sosyal Medya?

Sosyal medya, bireylerin veya markaların hedef kitlelerine doğrudan ulaşabildiği bir iletişim aracıdır. Geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama araçlarını birbiri ile harmanlayan firmalar, dijital pazarlamanın ölçülebilir olması ve şirketlerin hızla aksiyon alma gibi nedenlerinden dolayı geleneksel pazarlamaya ek dijitalde var olmayı hedeflemişlerdir. Bunlara ek olarak geleneksel pazarlama sınırlı erişim verip yayınlanan yayını değiştirilememesine karşın dijital pazarlama hedef kitle tarafından erişilebilir, içerik ve yorumlara anında müdahale edilebilir, anlık iletişim sağlanabilir.

Sosyal medyada markalarını duyurmak isteyen girişimciler sosyal medya var olmalarının asıl nedenleri ise;
-Marka bilinirliğini arttırmak
-Hedef kitleye erişim sağlamak ve erişimi arttırmak
-Web sitenize ziyaretçi çekmek
-İtibar yönetimi yapmak
-Müşterilere ilham vermek ve onları harekete geçirmek
-Müşteri sadakati sağlamak
-Anketler düzenleyerek yeni ürünlerle ilgili takipçilerden geri bildirim almak veya pazar araştırması yapmak

Bu gibi nedenlerden markalar sosyal medyada olmayı tercih eder.
Ayrıca, sosyal medya platformları kendilerini özgürce ifade etmelerine ve reklam harcaması yapmadan içerik üretmelerine imkan tanır. Üstelik, markalar kendi tarzlarına en uygun sosyal medya kanallarını seçebilirler. Instagram, facebook, youtube, linkedin, tiktok, threads, pinterest gibi..

Köhle Dijital Dönüşüm Ajansından Sosyal Medya Yönetiminde Yol Haritamız

-Gözlem
-Analiz
-Danışmanlık
-Aksiyon
-Tekrar Etmek

Bir stratejiye bağlı sosyal medya yönetimi yapmak için yukarıda saydığımız gözlem, analiz, danışmanlık, aksiyon ve tekrar etme aşamalarını hem müşterilerimiz hem de kendimiz için uyguluyoruz. Bu noktaları uygularken ilk olarak müşterimizle diyalog içerisinde olup, müşterimizin hikayesini, ihtiyaçlarını gözlemledikten sonra ajansımızdaki uzmanlarımız tarafından hangi platformlara uygun olduğunu belirliyoruz. Sosyal medya ve web platformları üzerinden çeşitli arama motoru araçları kullanılarak piyasa araştırması ve rakip analizi yapılır. Sayfanızın nişine özel hedef kitlesi analizleri yapılmaya başlanır. Bu sırada müşteriden alacağımız bilgiler bizler için önemlidir. Hedef kitle araştırması ile beraber müşterinin ihtiyacına yönelik sosyal medya stratejileri oluştururuz. Eksikler ve geliştirilmesi gereken noktalar belirlenir. Sosyal medya sayfasının potansiyel müşterilerinin aklına gelebilecek her tür soruya cevap verir, hedef kitlenin ihtiyaçlarına yönelik paylaşımlar yapılmaya başlanır. Paylaşımlarda sosyal medya etkinlikleri veya özel gün kutlamaları da listemize dahil edilir.

Hedef kitlemizle etkileşim kurarak, potansiyel müşterilerin sizin fark etmesini ve sizinle bağ kuracaklardır. Sizi fark eden potansiyel müşterileriniz artık sizi takip etmeye başlayacaklar. Tutarlı ve düzenli paylaşımlar ile canlı bir sayfaya sahip olacaksınız. Potansiyel müşterileriniz sizi unutmayacak.
Hedef kitlenize özel olarak tasarlanmış reklam kampanyaları ile bilinirliğiniz artacak, bilinirliğinizin artması satışlarınıza olumlu katkıda bulunacaktır. Projeler için ayırdığınız bütçe, etkili bir şekilde kullanılarak daha geniş bir kitleye ulaşmanızı destekleyecektir.

Bu yazdıklarımıza nazaran bizler için en önemli nokta iletişimdir. Sizinle sıkı iletişimde olacağız. Sayfanızın takipleri, beğenileri, yorumları, erişim, etkileşim sayıları ve hesabınızın gelişim raporları düzenli olarak aylık veya 3 aylık içerik raporu ile sizleri bilgilendireceğiz.

Ayrıca sayfa yönetimi sırasında sosyal medya danışmanlığı ve reels hazırlama rehberi size hediyemizdir.

Hadi birlikte dijital geleceğinizi şekillendirelim! Detaylı bilgi için aşağıdaki danışmanlık formunu doldurunuz.

Yorumlar

Henüz yorum yok.

İlk yorum yapan siz olun “Sosyal Medya Yönetimi”

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir